Európa: a cenzúrázott film, amelyet nem akarnak, hogy megnézz
- A mód, ahogy a WDR sort kerített a közvetítésre, egyedülálló volt: a film elején, majd a vetítés során rövid időközönként figyelmeztető bejátszások jelentek meg, amelyek közvetett módon újra meg újra arra szólították fel a nézőket, ne higgyék el a filmben látottakat.
- A film nem a neonácik antiszemitizmusáról szól, hanem arról, hogyan fogadja el ezt a fősodrú tömegtájékoztatás, a politikusok, a baloldaliak, a muzulmán „Palesztina”-aktivisták, a rapperek és az egyházi szervezetek.
- „Franciaország az a nyugati ország, ahol a 21. század folyamán a legtöbb zsidót ölték meg (14 zsidót gyilkoltak meg csak azért, mert zsidók.). Valamennyiüket muzulmánok, nem pedig szélsőjobboldaliak ölték meg. És az ARTE azt akarja, hogy soha ne szerezz erről tudomást.”...”amikor a film készítői leleplezték a hazugságokat, főleg az ARTE hazug narratíváját leplezték le”. - Jean Patrick Grumberg, a Dreuz című, francia nyelvű híroldal újságírója
Párizsi intifáda, 2014.július 26. Egy kép most is többet mond ezer szónál: "palesztin"-párti tüntetők -horogkereszt a Köztársaság szobrán
Hatalmas botrány forrásává vált
egy német -francia film, amelyet senki nem láthat legális módon
Európában, készítői ellen pedig olyan lejárató-és
gyűlöletkampányt indítottak a német köztévé
műsor-szolgáltatói, amelyre még nem volt precedens.
A botrány középpontjában a 4500
alkalmazottat foglalkoztató és 1,4 milliárd eurós költségvetéssel
rendelkező Westdeutsche Rundfunk (WDR), valamint az ARTE, egy német
– francia kultúrcsatorna áll.
A Kiválasztottak éskitaszítottak – az európai zsidók iránti gyűlölet című
filmet csupán egyetlen egy éjszakán keresztül vetítik az
Egyesült Államokban, augusztus 9-én. A Los Angeles-i Simon
Wiesenthal Központ bejelentette, hogy azt követően, hogy a francia
és német tévécsatornák „megpróbálták eltüntetni a
filmet a süllyesztőben mielőtt beszennyezné az igazsággal a
közvéleményt”, levetítik azt. Abraham Cooper rabbi, a
központ munkatársa ezt nyilatkozta a Gatestone Institutenak adott
interjújában: „Ez olyan film, amelyet mindenkinek meg kell
néznie, akit az antiszemitizmus és akit Európa demokratikus jövője
aggaszt. Ez egy igazmondó és a píszít porig romboló
dokumentumfilm”.
Az igazság az, hogy a mai Európában
egyre nehezebb kimondani az igazságot.
A filmet az ARTE készítette, a WDR
támogatásával, de most megpróbálja eldugni. A film nem a
neonácik antiszemitizmusáról szól, hanem arról, hogyan fogadja
el ezt a fősodrú tömegtájékoztatás, a politikusok, a
baloldaliak, a muzulmán „Palesztina”-aktivisták, a rapperek és
az egyházi szervezetek. Kezdetben azt állították, a film „provokáció”, ami „olajat önt a tűzre”, és a
franciaországi terror-helyzet miatt nem vetíthető le.
Később „technikai újságírói
hiányosságokra” hivatkoztak, amelyek miatt a filmet nem lehet kivenni a „veszélyes anyagokat”
tartalmazó szekrényből.
Kép: Mahmúd Abbászt, a Palesztin Hatóság elnökét állva tapsolják a brüsszeli Európai Parlamentben, miután beszédében valótlanul azt állította, hogy az izraeli rabbik a palesztinok vizének mérgezésére szólítottak fel. Abbász később visszavonta állítását és beismerte, hogy az nem felelt meg a valóságnak. (Kép forr: Európai Parlament)
Zsidók gyilkosai mint díszpolgárok
Az ARTE műsorainak olyan filmek is
részét képezik, mint A silwani kis kődobáló –
egy, a cuki jeruzsálemi arab gyerekekkel, akik csupán
„zsidómentessé” akarják tenni környezetüket - rokonszenvező
riportfilm.
Hajlandó lenne valaha is ez a csatorna
egy, az antiszemitizmusról szóló komoly filmet sugározni? - tette
fel a kérdést a Gatestone Jean Patrick Grumbergnek, a Dreuz , egy francia nyelvű híroldal
munkatársának. „Franciaország egyszersmind az az ország,
ahol kommunista polgármesterek palesztin zsidó gyilkosokat
ünnepelnek díszpolgárjaikként. Az Arte sohasem ítélne el egy
kommunistát. Ehelyett a terroristákat 'szabadságharcosokként'
mutatja be, az Arte France vezetőségébe pedig soha, de soha nem
vennének fel olyanokat, akikről annak a puszta gyanúja merül fel,
hogy Izrael mellett állnak vagy konzervatívok. Tulajdonképpen csak
a radikálisokat várják tárt karokkal -” nyilatkozta az
újságíró.
Grumberg szerint a francia média
csaknem 100% Izrael-ellenes. Bárkinek, aki Izraelt támogatja, el
kell ezt titkolnia, vagy megtorlások veszélyének teszi ki magát.
És ebben a hihetetlen környezetben a
Francia Televízió és az ARTE a legrosszabbak a balos iszlamisták
közül.
„Először is, a francia ARTE
műsorvezetői azért zárkóztak el egy, az európai
antiszemitizmusról szóló film készítésétől, mert nagyon is
jól tudták, hogy ez a muszlim antiszemitizmus témájára is nagy
hangsúlyt fektetne, a muszlim antiszemitizmus pedig tabutéma
Franciaországban, különösen baloldalon és a médiában.
Nem szabad megfeledkezni arról,
hogy Franciaország az a nyugati ország, ahol a 21. század folyamán
a legtöbb zsidót ölték meg (14 zsidót gyilkoltak meg csak azért,
mert zsidók.). Valamennyiüket muzulmánok, nem pedig
szélsőjobboldaliak ölték meg. És az Arte azt akarja, hogy soha
ne szerezz erről tudomást.”
A németországi ARTE azonban kész
volt a projekt megvalósítására. De, mint Grumberg elmondta, az
ARTE-nek rá kellett döbbennie, hogy a film készítői, Joachim
Schroeder és Sophie Hafner sokkal messzibb mentek az európai
muszlimok zsidógyűlölete elítélésénél.
„A film készítői az EU által
finanszírozott, Izrael-ellen uszító civil szervezetekig ástak le,
és a valós tények ellenőrzése révén leleplezték a média
hazug narratíváit, hogy ki-ki eldönthesse, van-e valóságalapjuk
az Izrael elleni vádaknak Júdea-Szamária és Izrael területén.
És egyet sem találtak. Amikor a hazugságokat leleplezték, főleg
az Arte hazug narratíváját leplezték le.”
Cenzúra és lejáratókampány
Amint a két műsorszolgáltató
tudomást szerzett a film tartalmáról, minden kapcsolatot megszakítottak a film készítőivel. Ettől kezdve a nyilvánosság előtt
igyekeztek lejáratni a munkát.
A WDR felelős szerkesztőjét, aki a
szerződéssel összhangban levőként jóváhagyta a filmet, az
ellenségesség, zaklatás és pszichoterror olyan áradata érte
kollégái részéről, hogy úgy döntött, korkedvezménnyel nyugdíjaztatja magát. Csak a nagyszámú ellenzéki reakciónak köszönhető, hogy a
filmet kétszer levetítették, és akkor is csak hatalmas nyomás
hatására. Történészek és újságírók, akik látták a filmet,
azt követelték, kapjon nyilvánosságot.
A Németországi Zsidók Központi Tanácsa szintén támogatta ezt
a kezdeményezést. Ennek ellenére a film június 13-i premierje illegális volt.
Németország legnagyobb és legnépszerűbb bulvárlapja, a BILD, 24
órán keresztül vetítette oldalán a film eredeti változatát, a
WDR engedélye nélkül. (A filmet valaki a You Tube-ra is feltöltötte, de
aztán letiltotta.) Ezt követően a cenzúráról folytatott vita
annyira felforrósodott, hogy a WDR úgy érezte, muszáj levetítenie
a filmet.
A mód, ahogy a WDR sort kerített a
közvetítésre, egyedülálló volt: a film elején, majd a vetítés
során rövid időközönként figyelmeztető bejátszások jelentek
meg, amelyek közvetett módon újra meg újra arra szólították
fel a nézőket, ne higgyék el a filmben látottakat. El kellett
olvasniuk bizonyos, a WDR honlapján elérhető, látszólag
szükséges kiegészítéseket és magyarázatokat – egy harminc szövegből álló 'ténylistát'. Az egyik példa: Mahmud Abbász, az Európai
Parlamentben elmondott beszédében, valótlanul az alábbiakat állította:
'Mindössze egy hét telt el azóta,
hogy az izraeli rabbik egyértelmű nyilatkozatot adtak ki. Ebben azt
követelték, kormányuk mérgezze meg a vizet, hogy palesztinokat
gyilkoljon.'
Nos, a WDR szerint ebből a kijelentésből senkinek sem szabad arra a következtetésre
jutnia, hogy „Abbász beszéde annak a középkor óta élő
legendának a része, mely szerint a zsidók kutakat mérgeznek,
hiszen végső soron Abbász itt nem is beszél kutakról.”
Az antiszemita NGO -biznisz
A film azt is pontosan bemutatja,
hogyan támogatja néhány egyházi szervezet gazdasági eszközökkel
– állampolgárai és termékei bojkottálására irányuló
kísérletekkel – megsemmisíteni Izraelt. A WDR szerint azonban
ez az állítás hamis, és bizonyítékként ezeknek a
szervezeteknek a nyilatkozatait idézi, melyekben visszautasítják,
hogy bárminemű kapcsolat fűzné őket a bojkott mozgalomhoz.
Csakhogy az a hazugság, amit a WDR állít. Az izraeli civil
szervezetek átláthatóságát szorgalmazó NGO Monitor nevű
szervezet szakszerűen, tényanyaggal
http://www.ngo-monitor.org/reports/fact-checking-wdrs-faktencheck/
bizonyította, hogy [WDR] „ténylistája” nem felel meg a
valóságnak:
„Végre lelepleződik az
NGO-bohózat”- nyilatkozta Olga Deutsch, az NGO Monitor európai
szerkesztőségének vezetője.
„A civil társadalom szükséges
és kulcsfontosságú, de az NGO-knak olyan hatalmas összegek állnak
rendelkezésükre és annyi hatalom összpontosul a kezükben ahhoz,
hogy a világ egyik legkevésbé stabil és konfliktusoktól
leginkább terhelt térségében tevékenykedjenek. Eközben senki
sem támaszt feléjük olyan követelményeket, hogy átlátszóak
legyenek és felelősségteljesen járjanak el. Egyebek mellett a
film ezt is bebizonyítja.”
2015 elején, amikor TuviaTenenbom Kapd el a zsidót ! című könyve német nyelven megjelent, volt már
hasonló vita Németországban. Ebben az Izraelben tett utazásáról
szóló könyvében a szerző arról számol be, hogy sok, európai
finanszírozású izraeli civil szervezet antiszemita. A B'Tselem
nevű, az EU által finanszírozott NGO fő – felügyelője pl.
egyebek mellett holokauszt-tagadó is. „Az európai 'elit' sokkal inkább antiszemita, mint az
átlag-muszlim. Amit az európaiak művelnek Izraelben nem más, mint
a múlt náci ideológiájának a folytatása: arra használják fel
az NGO-kat, hogy befejezzék a munkát, amelyet nagyapáiknak nem
sikerült a II.világháború alatt” - szögezte le Tenenbom a
Gatestone-nak adott interjújában.
Kép: Párizs, 2014 július 20. Egykor vallási toleranciájáról és szekularizmusáról híres világváros
A „párizsi intifáda”
A film vége felé néhány
Sarcelle-ben, Párizs egyik külvárosában élő zsidóval készült
interjút mutatnak be. „Arról álmodozom, hogy alijázni fogok
[Izraelbe költözöm] és az izraeli hadseregben fogok harcolni.”
- mondja egy 13 éves fiú. „Megkérdeztük a fiút, volt -e már
valami rossz tapasztalata a támadó huligán csőcselékkel és hogy
érzi magát itt Sarcelleben. Ha nekem kellene ilyesmivel nap mint
nap szembesülnöm, én is azt mondanám: ki akarok szabadulni
innen.” - emlékezett vissza Joachim Schroeder, a film egyik
készítője a Gatestone-nak adott interjújában.
Az eredeti film egy Saecelles-i
támadást is dokumentál, amelyet a „palesztin- párti aktivisták”
által 2014 júliusában összetört kocsik és ablakok képeivel
egészítettek ki: 2014 nyaráig Sorcelle-t a működő
multikulturalizmus modelljének tekintették. Zsidók, muzulmánok és
keresztények éltek egymás mellett a város 60.000-es lélekszámú
negyedeiben. És aztán jött 2014 július 20. vasárnapja.
„Palesztina: gyertek,
aknavetőkkel, tűzoltó-készülékekkel, botokkal felfegyverkezve,
gyertek minél többen, mert feldúljuk Sarcelle zsidó negyedét”
- hallható a számos agitáció egyikében. Több mint 3000
demonstráló jelent meg. A zsinagógára molotov - koktélokat
dobtak. A rendőrség megakadályozta a terület letarolását.
„Halál a zsidókra!”, „Hitlernek igaza volt!”- kiabálta a
tömeg. Az erőszakos csőcselék egy zsidók által működtetett
patikát és egy kóser szupermarketet is feldúlt. Mindkettőt
felgyújtották. A rendőrség „párizsi intifádát” emlegetett.
A zsidó tinédzserek számára, akik
„már születésüktől fogva megtapasztalták az
antiszemitizmust, egy fajta megváltás volt kimenni Izraelbe”
- mondja François Pupponi, Sarcelles szocialista polgármestere a
film egyik interjújában.
A francia zsidók úgy érzik, nincs
jövőjük Franciaországban, és hogy el kell hagyniuk hazájukat,
ha békében és biztonságban akarnak élni. Nem helyénvaló azt
mondani nekik, hogy nincs igazuk, így azt mondom, igazuk van. De
aztán arra kérem őket, maradjanak. Ha ugyanis elmennek,
Franciaország meghal. Hogy miért? Mert ha a zsidók nem élhetnek
itt hitük szerint, akkor ez a szekuláris köztársaság, a
vallásszabadság világhírű eszméjének a bölcsője nincs többé.
Az antiszemitizmus mint mainstream
A film körüli botrány élethűen
tükrözi, hogyan is állnak a dolgok a kultúrával és a
szólásszabadsággal Európában.”A WDR azok közé tartozik,
akiket ebben a filmben kritizálunk” - mutat rá Schroeder.
„Eddig a pontig csak találgatni lehetett ezt [az
antiszemitizmust] illetően, de a mód, ahogy ezt a műsort kezelték,
nagyon is egyértelművé tette.”
Az európai antiszemitizmus nem a
marginális csoportokból jön. A gyűlöletet főleg a baloldali
liberálisok - „az értelmiségiek” gerjesztik. A film végén Sammy Ghozlan, egy nyugdíjas párizsi
rendőrparancsnok, egy zsidó, aki Algériából menekült
Franciaországba, ezt mondja:
„Biztos vagyok benne, hogy a
Franciaországban élő arabok soha nem támadtak volna rá a
zsidókra, ha meg nem győzték volna meg őket arról, hogy
kötelességük bebizonyítani szolidaritásukat palesztin
hittársaikkal. Másképp soha nem tették volna. Meggyőzték őket,
hogy ez szükséges. És miután a hatalom birtokosainak egy része,
polgármesterek vagy miniszterek, vették a bátorságot, hogy ezt
megtegyék, ők [ a muszlimok] is igazoltnak látták a támadást,
így támogatták őket.”
„Ez filmünk egyik legfontosabb
üzenete” - mondta Joachim Schroeder a Gatestone-nak. „Ki
ösztönözte őkat arra, hogy ezt megtegyék? Nem csupán fivéreik
és nővéreik, hanem a teljes német és francia mainstream.”
Ford: -kk -
A szerzőről: Stefan Frank
Németországban élő író és újságíró
közben megtaláltuk a film német nyelvű elérhetőségét: kattints a linkre
Kapcsolódó:
Idegen pénzen (Leharblog)
A belülről szétrombolt Európa (Izraeli Tükör)
Eddig baloldali voltam, de már nemvagyok benne annyira biztos (Izraeli Tükör)
Miért mentegeti Európa a palesztinterrorizmust? (Izraeli Tükör)
Hogyan hagytam ott a baloldalt ?(Melanie Phillips, Periszkóp)
Megjegyzések
Megjegyzés küldése